Isnin, 31 Oktober 2011

TUTORIAL UNTUK MEMIKAT KEKASIH LAMA


amacam tajuk entry aku? TUTORIAL UNTUK MEMIKAT KEKASIH LAMA...
pertama sekali aku nak cakap bukan senang nk pikat blek kekasih lama kau tu dan mungkin diaorang ada sebab kenapa dia tinggalkan kau-kau dan kau yang tengah syok baca entry nie kau sekali x payah buat muka taik..
hahaha.. antara sebab kenapa kau ditinggalkan mungkin kerana:

1. Dia merasa tidak selesa dengan kau, meluat atau tidak tahan apabila bersama dengan kau.
2. Dia menemui pasangan yang berjaya menambat hatinya. Mengisi kekosongan jiwanya dengan tarikan aura yang hebat (kau kalah di sini).

so? kau nak lagi kat dia?
kalau tak nk aku suggest lagu pesanan buat kekasih nie tuk kau... hahaha...

Sebenarnya aku pun pernah rasa..(tembak kena diri sendiri)

tapi aku nak cerita untuk kau yang nakkan dia kembali meh meh aku ajar tapi kalau tak jadi baik kau cari orang lain yang boleh ubati luka kat hati tu..Banyak lagi kat luar. dia orang ada sekeliling kau. kau tidak sedar kerana kau telah BERPUTUS ASA or should i say LOOSER?


aku pun dah bebel jauh sangat nie... oke start start...

1)musnahkan kata-kata negatif yang berbisik-bisik kat telinga dan tergiang-giang kat dalam otak kau dulu. Kata-kata negatif yang boleh melemahkan semangat kau. Kata-kata rakan kau, kata-kata mak cik pakcik atuk nenek dan seluruh keluarga kau boleh melenyapkan impian kau untuk bersama dengan kekasih tercinta kau.bukan apa,diaorang cakap ada sebab..kau tau? sebab nak bagi kau semangat untuk terus hidup.
kau tau, pada masa tertentu, pada situasi tertentu, kau pasti akan dapatkan kembali kekasih kau.  pasang niat.berdoa. gunakan prinsip tarikan.gunakan apa sahaja cara untuk meyakinkan diri kau.
Percayalah, kau boleh mendapatkan kembali kekasih kau. Tekadkan di hati kau. Tanamkan di jiwa bahawa PASTI kau mendapatkan dia kembali. Itu yang kau perlukan sekarang, tidak kira kau baru putus atau sudah berabad lamanya. kau kena PERCAYA dahulu. Yang lain datang kemudian.

Fikir dan bertindak
Tanyakan dulu macam mana kehidupan dia sekarang.. Adakah dia lebih bahagia bila kehilangan kau ataupun dah punya kekasih hati yang lain.. Jika kedua2 jawapan dia “tak” boleh la kau teruskan tindakan selanjutnya… Jika dua2 jawapan dia “ya”, kau tumbuk muka dia then blah!!

Jangan Menagih Simpati

Rileks.. Jangan gelabah.. Nanti dia ingat ko nie ngade2 n gediks pulak.. Buat seperti biasa.. Jangan terlalu tunjukkan kesian kat dia.. Dan jangan sesekali merayu kat dia.. Bila kau buat macam tu nanti dia ingat yang kau nie betul2 bersalah.. Biarlah dia pon ada fikir yang kesalahan dia pon wujud..

Ambil Perhatian

Tunjukkan yang kau sayangkan dia.. Ambil kisah dengan apa yang dia lakukan.. Tapi biarlah bersempadan.. Jangan lebih2 pulak.. Nanti dia ingat kau nie penyibuk pulak.. Makin jelik la dia ngan kau.. Nanti tak pasal2 kau kena maki pulak..

Adakan Temujanji

Ajak la dia keluar kemana2.. Pergi makan ke, tengok wayang ke.. Dan yang penting, tempat perjumpaan kau tu mestilah tempat yang selalu kau dan dia berdating.. Biar dia ingat kembali kisah lama..

Biarkan Dia Rindu

Macam mana? Aduii!! Fikirla yang kreatif sikit.. Lakukan perkara yang akan membuatkan dia rindu kembali kat kau.. Perkara yang akan buat dia sentiasa ingat kat kau… Jangan lebih2 dah la.. Ha.. Fikir kotor la tu..

Panggilan dan Pesanan Mesej Ringkas

Buat la panggilan pada dia.. Jangan la kedekut sangat dengan kredit tu.. Korban la sikit.. Kalau agak2 dah tak larat bercakap, hantar la SMS.. Kalau tak berbalas tak mengapa.. Itu dah menunjukkan kau masih belum lupakan dia lagi..

Bangkitkan Memori


Bila dah buat semua nie, kau ceritakan lah pulak cerita2 lama yang romantik.. Bagaimana kau atau dia mengorat sesama sendiri.. Peristiwa kau beli cold blog dgn dia or kau makan pizza sampai servis caj rm 20.00.. Ataupon peristiwa ditangkap basah.. Oppss!! Yang pasti, semua cerita kau tu akan mengenangkan kembali kemanisan saat kau bercinta dengan dia..

Berikan Janji


Berjanjilah kat dia yang kau tak akan lakukan lagi.. Kau menyesal jika kau yang buat salah.. Katakan pada dia yang kau betul2 sayangkan dia.. Taburkan semua janji kau pada dia.. Tapi!! Biarlah kau kotakan.. Jangan cakap jer derr..

Ambil Masa


Jika dia masih lagi tak de perasaan… Takper.. Ambil masa.. Bukan mudah mengubat luka yang dalam.. Bukan senang juga nak menyatukan kembali ikatan yang putus.. Berfikiran positif sikit.. Kau boleh lagi berkawan dengan si dia.. Jangan la biarkan ia putus..


pesanan penaja:
kalau kau tak berjaya dan dia tak nak lagi kat kau jangan bersedih,dan jangan sampai nak bunuh diri..errkkk...kau kena tunjukkan kau boleh hidup tanpa dia walaupun sebenarnya amat sukar untuk kau tempuh..back to Islam.. jangan lupa....
Allah ada dengan hambanya yang sedang kecewa tapi kau kena ingat kt Dia dulu..

9 ulasan:

fuuyooh berkata...

nice entri :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

jom lah join segmen acu....nak tingkat kan folowers x..??

✿Syafiyana Deesya✿ berkata...

Kekasih lama hampeh...
kekasih baru best...
so x dak hati nak pikat alek..haha

La Mariposa (Nurul Huda Rahmat) berkata...

kekasih lame sudah ta wujud !
ta na pon kembali dgn kekasih lame . .

Nuriy Arisa berkata...

mmm...
mcm sy..
sekali sy tgglkan..atau sekali sy ditgglkan..
mcmne rindu pown sy kat dye..
sy x kan balik kat dye...


(*ego tggi cm menare KLCC)

pajong pemalas!!! berkata...

hahaha...korang nie..ada gak yg masih sayang kt ex dy orng ...ctoh..
AKU

Tanpa Nama berkata...

Aku sayang gila kat dia.. Tapi, dya buat taik tipu aku.. Aku mmg dah sayang.. Tak taw la dia rasa bersalah ke x.. Mgkin Allah x bg hidayah lg kt dia..

Toni Gus berkata...

Terkena: masalah asmarxmasa, ingin mengembalikan kekasih yg berpaling, ingin mendapatkan kekasih idaman, mengunci pasangan agar tdk selingkuh, pengobatan, trawangan dll.Solusi dg doa2 khusus. Hub : 0815 6766 2467.

Tanpa Nama berkata...

Thank for your help..i very love her and i try your convertion.....DOAKAN SAYA

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...