Sabtu, 13 Ogos 2011

aku dan kain pelikat

kain pelikat memang dah sinonim dengan kaum lelaki melayu lebih2 lagi orang tua..tapi sekarang aku tengok jarang remaja nk pakai kain pelikat ...alasan?? MALU!! PUIIIHHH..
nk cover macho lah tu....orng tua jew pakai kain pelikat ornng muda x leh nk pakai pn kt umah ja klo kluar kne pkai sluar...wtf?? (wow terlalu fanatik)  come on bro...sedap tau pakai kain pelikat..sejuk...hahaha
sebenarnya aku nk cerita kisah aku di malam bulan ramadan nie..(mlm tdi)
aku pergi solat terawih jauhlh jugk dari kampung aku..aku solat kt masjid bandar batu pahat..ntah lh apsal ak nk solat jauh mgkin sbab kt situ x dew orng kenal aku kot..
 kt masjid ok...tiada perkara yg tidak diingini berlaku... da abis terawih dlm kul 10 p.m aku pn ase malas nk blek..jadi aku call Aiman (dak yg berduet gn aku dlm video miming) dy tusyen dkt2 area situ.
.
Aku: assalamualaikum man ko ble blek??
Aiman: hoo....x tau ag asal???
Aku:dok ur..aku nk ajak lepak kt Ramly corner...
Aiman: haa?? ok ok...ty klo ak da abis ak text koe....
Aku: ok ok..pye syg....hahahaha
Aiman: BODOH.

memandangkan aku masih kesepian tanpa teman aku pun megorak langkah ke dua iaitu mesej ayip..(ckap pn ko x knal)...
Aku:
 bro...blek x ckap ak pnn ek...emm...lepak ramly corner jom...
Ayip:  aku nk gi tau tpi lupa...aku gn member ak dri pahang nie...dy orng nk tgok BP...
Aku:
 Ok2...ak tunggu koe...pat skit..
Ayip: Haa..abg aku pinjam moto nie..ty klo ak da grak ak call koe...
Aku: hahahaha  okok...
Ayip: Skew lak koe..

mknanya aku kne tunggu lah dak2 nie...bakar lh ROKOK sebatang dua...dah lah x dew table nk duduk terpksalah aku duduk kt motor...orng dok usha usha aku tp x de sorng pn yg mntk no fone..hehe
nie msty usha sbb aku pkai kain pelikat gn baju melayu pd pukul 11 pm...
-----------------------------------------------------------------------------------------

da lepak2.....otak2 pn da abis maka berjalanlah aku gan ayip brsama mmber dy yg berloghat ue..
jalan kt up town orng msih usha aku lagi...KENAPA??
ISSHH... mntng2 aku x dew bwak anak..(sbb pak cik2 yg pkai kain pelikat kt situ semua bwak anak..)aku nie jenis muka tebal sapa tgok aku tengok blek..HAHA
padan muka...
time nk kluar dri uptown tu aku  TERSADUNG TALI PEGIKAT KANOPI!!! NK TRJELEPUK AKU KT JALAN..AKU PADANG BELAKANG  AKU SEDANG DITERTAWAKAN OLEH AWEK2
YG KT SITU..
uhh....malu thap baban...tpi still control..aku sound lek..
SUKA SRONOK?
tpi dy leh trus ketwa...tpi yg aku geram dy ckap "nsib baik x terlucut kain pelikat tu..."
hahaha...malu malu...
aku punn tringat nasib baik aku pkai tali pinggang klo x ??
tiger show kt up town batu pahat lh jadinya....

cerita pannjang2 sebenarnya nk bgi tau aku nk jatuh jew..

7 ulasan:

Nur Hamizzah berkata...

seriously, kalau aku pergi sembahyang dekat luar, aku suke tengok lelaki muda pakai baju melayu dengan kain pelekat rather than pakai dengan sluar. don't know why. hahaha. they look guy.

kaizen berkata...

naseb la x terangkat kain tu kalo x.... komfom ko x kluar rumah seminggu....

Fizo Suwito berkata...

mizza: terasa...hahaha...aku mmg suka pkai kain dri pkai sluar klo pkai bju melayu...
kaizen: tau x pew...memang ak raya kt umah jaa..msuk paper kot hahaha...

Tanpa Nama berkata...

haha..oke je lelaki pakai kain pelekat..nak malu ape nye.. :D btw..dapat link ni dari mizza :D

Fizo Suwito berkata...

ooohh...hehe.....ok tu yg sye suka dengar..haha...dri blog dy ea..??

Nur Hamizzah berkata...

hahhaa. oh yeah.. aku bawa pengunjung ke blog kau.. haha

Fizo Suwito berkata...

haha....bwak lh lgi..pastu sruh click kt nuff nang ue skali ea..huk huk...mudah mudahan brtmbh duit aku..haha

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...