Sabtu, 5 November 2011

silat masih di hati


Pada jam 3.20 P.M aku kebosanan yang teramat sangat sehingga merasakan bahawa urat2 dalam otak aku sedang megecut dan memerintahkan supaya segala anggota tubuh membuat reformasi kepada sang roh untuk mengerakkan badan aku ke BP Mall..
tapi memandangkan cuaca yang panas terik membataskan segalanya..haha
ok cukup merepek tahap GILA  budak pandai nie..
korang nampakkan video kat atas tu..tu aku bukan aku tapi dulu aku pernah menyarung baju yang sama dengan mereka..PSSGMM (persatuan seni silat gayung maarifat Malaysia..)
aku bukan nk cerita macam mana aku keluar dari silat dan aku dapat no berapa kalau bertempur sebab aku pun tak tau knapa..HAHAHA..

Silat nie identiti masyarakat nusantara yang dah wujud beratus atau beribu tahun dahulu..
macam2 skil dan muslihat diajar dalam silat cara nk bnting,nk trajang,nk tumbuk tapi cara nk buang air beso gn kntut x de ea tu dri azali kau dh reti...


tapi banyak2 part dalam silat nie yang mnjadi pebret aku adalah DISIPLIN yg diterapkan dlm pegajian selama mana aku menuntut..
kalau kau nk bentuk disiplin kau yang hancur bekecai bagai pecah menanti belah tu masuk lh silat macam2 silat ada kat malaysia nie..bukan aku nk ckap seni bela diri x dak disiplin tpi aku belajar silat ja x blajar kung fu jadi aku tak tau..

belajarlah silat tau...
dan sebelum aku lupa selamat meyambut hari raya Aidiladha semoga anda sentiasa dalam rahmat Allah S.W.T


p/s: terkenang kembali saat bibir pecah dan mata bengkak.

3 ulasan:

SpeakerSekolah berkata...

Slat makrifat main tnga batin kan?

Brani ko kentut kat shoutbox aku yer..ni aku kentut kat komen ko plak..pruttttttt..lega..huahaha..

pajong pemalas!!! berkata...

ho lh..hahaha

hawiz berkata...

heheee...dulu hawiz penah masok silat gayung..=)..btw..selamat hari raya

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...