Ahad, 6 November 2011

Aurat muslim dan muslimat



aku wt entry nie korang jangan panggil aku ustaz plak tau..sebenarnya aku sekadar nak bagi tau ja kat korang walau korang memang dah sedia maklum tentang perkara nie.. dari sekolah fardu ain ustaz/ustazah korang dah bgi tau pasal nie..tau tak apa aku nak cerita?? bukan pasal dodol doodle tpi pasal AURAT
tu dah mula dah nk pangkah blog aku pi pangkah lah  X KISAH LH!!
ha kau! kalau nk baca kau baca kau baca betul2 jangan main2..tau!

Aurat wanita adalah seluruh anggota tubuhnya kecuali wajah dan dua telapak tangannya. Leher dan rambutnya adalah aurat di hadapan lelaki ajnabi (bukan mahram) walaupun sehelai. Pendek kata, dari hujung rambut sampai hujung kaki kecuali wajah dan dua telapak tangan adalah aurat yang wajib ditutup..paham tak? gheti dak? haaa...bak kata ustaz Azhar Idros bukan kita kata tapi quran kata..maknanya kalau kita tak nak buat maknanya kita tolak hukum Allah dan kalau tolak hukum Allah memang terang2 dapat dosa tau kan??


yang kat bawah nie antara gambar2 yang sempat aku rembat dalam facebook jkkk fan club..


etika pemakaian kaum muslimin..
(click untuk besarkan gambar)

click untuk besarkan
tau tak kenapa Allah perintahkan supaya wanita menutup aurat?
Allah swt. berfirman, "Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu, dan isteri-isteri kaum mukminin, hendaknya mereka memanjangkan jilbab mereka ke seluruh tubuh. Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, dan karena itu mereka tidak diganggu. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Al Ahzab: 59).

nampak tak?? ada ke orang yang nak ganggu kalau seseorang itu memakai jubah ataupun menutup aurat dengan sempurna? kalau dah menutup aurat dengan sempurna mesti Allah akan lindungi dia..wallahulam..
ikut logik akal kalau perempuan seksi nie mesti jadi tarikan nafsu2 kaum lelaki kan? termasuk aku..jadi sebelum seseorang lelaki itu mendapat dosa kerana seorang perempuan jadi tolonglah wahai kaum hawa tutuplah aurat dengan sempurna..


yang nie pulak kaum lelaki..faham2 sendirilah kat gambar tu dah ada terangkan dan ia juga jadi panduan kepada aku..








p/s: aku bukan nak tunjuk baik sebab kalau nak tunjuk pun aku memang tak baik langsung..tapi walau jahilnya kita walau jahatnya kita hukum Allah mesti kita laksanakan di bumi Allah ini...

2 ulasan:

thaqibzaki berkata...

Terbaik ini info. :D

Curi ilmu nak kongsikan. :D

Nur Hamizzah berkata...

huhuhuhuh!! pijong.. aku terase ni. aku terase. hahahahahahahahahahhahah

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...