Rabu, 30 Januari 2013

Cinta #2

Bismillah Assalamualaikum

tiada definisi yang tetap pada cinta,pada setiap orang tiada yang sama. tapi yang paling biasa cinta antara lelaki dan perempuan..ini formal,biasa sangat dan di bawahnya terbahagi bermacam-macam tafsiran lagi.cinta kekasih,cinta abang angkat,cinta kawan baik(bestie) dan ade jugak scandle2 ..
okay apa aku nak cakap nie pun aku tak tau sebenarnnya tapi mungkin pasal cintalah kan? aku tulis nie pun dah pukul 4 pagi so mungkin akan mengarut lh sikit..tengok jelah..
contohlah kau dah terlanjur maksud aku macam 2 keterlanjuran bukan setakat berzina terlanjur cinta jugak boleh diketegorikan terlanjur apa?  pada tahap terlanjur cinta dan cinta yang kau harapkan sampai mati ini tak menjadi dan berhenti di tengah jalan ,mungkin kau akan salahkan takdir,salahkan cinta dan bila kau salahkan dua benda ini  kau dikira salahkan TUHAN..sebenarnya itu semua kesilapan kau sendiri kau memberi pada yang salah,mestilah setiap benda yang kita buat mahukan hasil..betul tak?? so sekarang kau berikan pada yang salah kini tiada hasil dan merugikan pada kau..
bagi aku lah pandangan peribadi dan berdasarkan pengalaman sendiri bila kita dah terlalu mengharap dan konon macam kita nie dah tau yang dia nie memang masa depan kita dan bila pada tahap cinta mati ni semua benda pasal dia semua baik,cantik,dan dialah yang paling bagus dalam dunia dan bila dia dah pergi tak kiralah putus ke,mati or whatever lah pasti kita macam putus harapan kan? huh bahaya...okay nasihat sikit jelah sebenarnya selagi belum ada ikatan perkahwinan selagi itu dia bukan hak kita dan tidak seharusnya  kita memberi 100% perasaan cinta kita padanya dan itu juga berdosa..nauzubbillah..aku pun pernah jugak mengalaminya dan sekarang jugak aku masih bercinta tetapi kini mungkin aku sudah belajar apa itu cinta dari seorang yang mungkin tidak reti bercinta tetapi sebenarnya dia pencinta yang sebenar...Kau cuba fikirkan yang sebenarnya pasangan kau yang belum bernikah nie  set dalam kepala hotak kita yang sebenarnya kita hanyalah kawan baik yang saling mencintai..macam mana tu? okay cinta terlalu berdefinisi..
okay pasal bercinta selepas kahwin nanti2 lah aku buat...

Tiada ulasan:

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...