Isnin, 26 September 2011

politik?? fikirlah sendiri...

 Walaupun ada yang berangapan aku nie terlalu muda untuk berceloteh tentang politik..tetapi, inilah realiti sebenar yang perlu dialami oleh seorang rakyat di setiap dunia..PANDANGAN POLITIK..
senario politik Malaysia yang dah terlalu pelik untuk diceritakan..pelbagai kisah dimainkan seperti didalam cerekarama melayu..yang nie lempar lumpur pada yang disana yang disana lempar batu..begitulah kitaran yang sering berlaku sehingga golongan rakyat tercecer..adoi..


sebenarnya bahayanya politik sehinggakan angota saudara mampu putus hubungan..bukan itu sahaja,politik juga mampu meretakkan sesebuah kaum..hanya dengan menaburkan benih-benih kemarahan dan ia akan meyemaikan sifat benci dalam sesebuah kaum itu sendiri..bukan tak boleh berkecimpung dalam arena politik tapi  berpadalah..jangan terlalu taksub sehingga merosakkan diri dan institusi kekeluargaan...
memang kita kena berjuang untuk mempertahankan hak kita..maksud aku ialah hak rakyat.salah satunya dengan politik..tapi apakah makna politik jika keluarga hancur,bangsa tergadai maruahnya...
FIKIRKAN
jadi...yang paling penting adalah memperjuangkan agama kerana jika kita memperjuangkan agama secara tidak langsung kita memperjuangkan bangsa kita...bangsa aku... MELAYU..

siapa yang untung bila kita berpecah kepada puak-puak?
kita rugi!
marilah kita bersatu dalam satu agama dan satu bangsa..
Islam
carilah persamaan bukan perbezaan.
.
seindah sedamai pantai melambai gemalai...begitulah hati merindu kasih yang  
padu bagai 

pepasir yang basah disimbah lautan bgitulah perjuangan ini biar basah dengan iman dan ukhuwah...

2 ulasan:

MOHAMAD NASIR RAMLI berkata...

sape yg takde basikal lipat jgn borak tentng politik nanti nik najis marah..
ade tak yg kentot bertaik??

Fizo Suwito berkata...

hahaha....kentut koe lh bertaik!! kentut kua taik cair! haha

pegodeh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...